Πώς Επηρεάζεται ο Ύπνος μου, αν Καπνίσω Χόρτο Προτού Κοιμηθώ;

Πώς Επηρεάζεται ο Ύπνος μου, αν Καπνίσω Χόρτο Προτού Κοιμηθώ;

To άρθρο δημοσιεύτηκε αρχικά στο Τonic.

Αν μιλήσεις με κάποιον που πάσχει από αϋπνία ως ενήλικας, είναι πολύ πιθανό να έχει προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει τη μαριχουάνα για να κοιμηθεί – ή τουλάχιστον να το έχει σκεφτεί.

Αυτό φαίνεται και από τις πολλές παραλλαγές φαρμάκων που βασίζονται σε κανναβινοειδή, τα οποία διατίθενται για τη διευκόλυνση του ύπνου – όπως το Nabilone, το Dronabinol και το Marinol. Επίσης, είναι μια συχνή αιτία που πολλοί χρήστες κάνναβης αναζητούν ιατρικές συνταγές για μαριχουάνα.

Είμαι ψυχολόγος που ειδικεύεται σε θέματα ύπνου, η οποία έχει αναλάβει εκατοντάδες ασθενείς με αϋπνία και έχω καταλήξει ότι η επιτυχία της κάνναβης ως ουσίας που θα βοηθήσει να κοιμηθείς εξαρτάται από το άτομο. Τι είναι αυτό που κάνει αποτελεσματική την κάνναβη ως προς τη διευκόλυνση στον ύπνο σε ένα άτομο και όχι σε κάποιο άλλο;

Αν και υπάρχουν ακόμη πολλά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν, οι έρευνες που υπάρχουν δείχνουν ότι οι επιπτώσεις της κάνναβης στον ύπνο μπορεί να εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών διαφορών, της περιεκτικότητας της κάνναβης και της συχνότητας χρήσης.

Κάνναβη και Ύπνος

Η πρόσβαση στην κάνναβη αυξάνεται όλο και περισσότερο. Από τον περασμένο Νοέμβριο, 28 αμερικανικές πολιτείες και η περιφέρεια της Κολούμπια νομιμοποίησαν την κάνναβη για ιατρικούς σκοπούς.

Οι έρευνες πάνω στις επιπτώσεις της κάνναβης στον ανθρώπινο ύπνο απαρτίζονται σε μεγάλο βαθμό από αντιφατικές μελέτες που διεξήχθησαν τη δεκαετία του 1960. Οι ερευνητές που θέλουν να μελετήσουν τον τρόπο που η κάνναβη επηρεάζει τον εγκέφαλο την ώρα του ύπνου, έχουν κάνει έρευνες πάνω σε εθελοντές στο εργαστήριο του ύπνου και έχουν μετρήσει τα στάδια και τη συνέχεια του ύπνου. Κάποιες μελέτες έδειξαν ότι η ικανότητα του χρήστη να αποκοιμηθεί και μην ξυπνήσει βελτιώθηκε. Ένας μικρός αριθμός συμμετεχόντων είχαν επίσης μια μικρή αύξηση στον ύπνο βραδέων κυμάτων, το βαθύτερο στάδιο του ύπνου.

Ωστόσο, μόλις σταματά η χρήση κάνναβης, είναι σαφές ότι ο ύπνος χειροτερεύει, στην περίοδο εμφάνισης του στερητικού συνδρόμου.

Την περασμένη δεκαετία, οι έρευνες εστίαζαν περισσότερο στη χρήση της κάνναβης για ιατρικούς σκοπούς. Τα άτομα με αϋπνία τείνουν να χρησιμοποιούν την ιατρική κάνναβη για τον ύπνο με υψηλότερους ρυθμούς. Μέχρι και 65% των πρώην χρηστών κάνναβης ανέφεραν την αδυναμία ύπνου ως αιτία για την επιστροφή στη χρήση. Η χρήση για τον ύπνο είναι ιδιαίτερα συχνή σε άτομα που πάσχουν από διαταραχή μετατραυματικού στρες και χρόνιο πόνο.

Αυτή η έρευνα δείχνει ότι παρόλο που υπάρχουν πολλά κίνητρα για να κάνει κανείς χρήση κάνναβης για τον ύπνο -και ίσως αρχικά η κάνναβη να βοηθάει στον ύπνο-, αυτή η βελτίωση μπορεί να εξασθενίσει με τη χρόνια χρήση σε βάθος χρόνου.

Έχει Σημασία η Συχνότητα;

Μας ενδιέφερε ο τρόπος που η ποιότητα του ύπνου διαφέρει μεταξύ καθημερινών χρηστών κάνναβης, περιστασιακών χρηστών που είχαν καπνίσει τουλάχιστον μία φορά τον τελευταίο μήνα και ανθρώπων που δεν κάνουν καμία χρήση.

Ζητήσαμε από 98 ανθρώπους, κυρίως νέους και υγιείς, άνδρες εθελοντές να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να κρατούν καθημερινά ημερολόγιο για τον ύπνο τους και να φορούν επιταχυνσιόμετρο μία φορά την εβδομάδα. Τα επιταχυνσιόμετρα ή αλλιώς αισθητήρες επιτάχυνσης, μετρούν τα μοτίβα δραστηριότητας σε διάρκεια πολλών ημερών. Στη διάρκεια της έρευνας, οι συμμετέχοντες έκαναν τη χρήση κάνναβης που συνήθιζαν να κάνουν.

Τα αποτελέσματά μας έδειξαν ότι η συχνότητα της χρήσης φαίνεται να είναι σημαντικός παράγοντας, καθώς σχετίζεται με τις επιπτώσεις στον ύπνο. Το 39% των καθημερινών χρηστών παραπονέθηκε για κλινική αϋπνία. Την ίδια στιγμή, μόνο 10% των περιστασιακών χρηστών παραπονέθηκαν για αϋπνία. Δεν υπήρξαν διαφορές στα παράπονα για τον ύπνο σε αυτούς που δεν έκαναν καμία χρήση και τους μη καθημερινούς χρήστες.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ελέγχοντας τα στοιχεία με βάση την παρουσία άγχους και κατάθλιψης, οι διαφορές εξαφανίστηκαν. Αυτό δείχνει ότι η επίδραση της κάνναβης στον ύπνο μπορεί να διαφέρει, ανάλογα με το κατά πόσο έχεις κατάθλιψη και άγχος. Με άλλα λόγια, αν έχεις κατάθλιψη, η κάνναβη μπορεί να σε βοηθήσει στον ύπνο – αν όμως όχι, μπορεί να σε βλάψει.

Μελλοντικές Κατευθύνσεις

Η κάνναβη εξακολουθεί να συγκαταλέγεται στις «ελεγχόμενες ουσίες», πράγμα που σημαίνει ότι η κυβέρνηση δεν θεωρεί την κάνναβη φαρμακευτική ουσία, λόγω της έλλειψης έρευνας που υποστηρίζει τα οφέλη της. Αυτό αποτελεί εμπόδιο για την έρευνα, καθώς μόνο ένα πανεπιστήμιο στη χώρα, το Πανεπιστήμιο του Μισισίπι, έχει λάβει έγκριση από το Εθνικό Ινστιτούτο Κατάχρησης Ουσιών για καλλιέργεια μαριχουάνας για ερευνητικούς σκοπούς.

Νέοι τομείς για εξερεύνηση στο ερευνητικό πεδίο της κάνναβης μπορεί να εξετάσουν πώς επηρεάζεται ο ύπνος από τα διάφορα είδη κάνναβης και πώς αυτό μπορεί να έχει διαφορετικές επιπτώσεις από άτομο σε άτομο.

Μια ερευνητική ομάδα μελετά τους τύπους κάνναβης και τη συγκέντρωση κανναβινοειδών που προτιμώνται, ανάλογα με τη διαταραχή στον ύπνο που έχει ο καθένας. Για παράδειγμα, ένα στέλεχος μπορεί να ανακουφίσει από την αϋπνία, ενώ άλλο μπορεί να προκαλέσει εφιάλτες.

Άλλες έρευνες δείχνουν ότι οι χρήστες ιατρικής κάνναβης που πάσχουν από αϋπνία τείνουν να προτιμούν υψηλότερες συγκεντρώσεις κανναβιδιόλης, ενός μη τοξικού συστατικού της κάνναβης.

Αυτό εγείρει ένα σημαντικό ερώτημα. Πρέπει η ιατρική κοινότητα να γνωστοποιήσει αυτά τα ευρήματα σε ασθενείς με αϋπνία που θέλουν να μάθουν για την ιατρική κάνναβη; Ορισμένοι επαγγελματίες στον χώρο της υγείας ενδέχεται να μην αισθάνονται άνετα, λόγω του ρευστού νομικού πλαισίου γύρω από την ουσία, της έλλειψης εμπιστοσύνης στην τρέχουσα επιστήμη ή των προσωπικών τους απόψεων.

Αυτήν τη στιγμή, η επίδραση της κάνναβης στον ύπνο φαίνεται να είναι ευμετάβλητη κα εξαρτάται από το άτομο, τη συχνότητα χρήσης, το είδος της κάνναβης και την περιεκτικότητά της, τον τρόπο κατανάλωσης και άλλους παράγοντες. Ίσως στο μέλλον τα ευρήματα να αποφέρουν περισσότερους καρπούς.

Η Deirdre Conroy είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν. Το άρθρο αρχικά δημοσιεύτηκε στο The Conversation. Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.

Περισσότερα από το VICE

Ο Φώτης Σεργουλόπουλος Θεωρεί Ρατσιστική την Ατάκα «Δεν με Ενδιαφέρει τι Κάνεις στο Κρεβάτι σου, Αρκεί να μην Προκαλείς»

Ο Αλβανός Γόης της Στυλίδας και ο Αφόρητος Τηλεοπτικός Ρατσισμός των 90s

H Άνοδος και η Πτώση του Nokia 3310, του πιο Διασκεδαστικού Τηλεφώνου που Έχει Υπάρξει

Ακολουθήστε το VICE στο Twitter, Facebook και Instagram.


Πηγή
Deirdre Conroy

Related Post