Φοράμε αυτό που τρώμε

Φοράμε αυτό που τρώμε της Γεωργίας Κατσογριδάκη κλινικός διαιτολόγος διατροφολόγος

Είναι γνωστό ότι η διατροφή επηρεάζει την υγεία, τη διάθεση και την εμφάνιση μας. Όπως το εσωτερικό μας σύστημα επηρεάζεται από αυτά που τροφοδοτούμε τον οργανισμό μας, ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με το εξωτερικό περίβλημα, το δέρμα μας. Η επιδερμίδα χρειάζεται συγκεκριμένες θρεπτικές ουσίες για να αναγεννιέται, να αναπλάθεται και να αμύνεται στους εξωτερικούς παράγοντες. Αυτό λοιπόν που τρώτε σήμερα, φοράτε αύριο. Ακόμη και τα πιο ακριβά προϊόντα για το δέρμα και τα μαλλιά δε βελτιώνουν τη κακή τους όψη αν δεν βοηθήσουμε εμείς οι ίδιοι με την διατροφή μας.

Τροφή για το δέρμα

Η συχνή κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών, που δεν περιέχουν τα θρεπτικά συστατικά τα οποία έχει ανάγκη το δέρμα, προκαλεί θαμπή επιδερμίδα και άτονα μαλλιά. Απεναντίας, εάν καταναλώνεται φρέσκα φρούτα και λαχανικά, λιπαρά ψάρια και άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα, θα έχετε ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα – πιο νεανικό, ροδαλό και απαλό δέρμα και λαμπερά μαλλιά. Δύο είναι οι βασικές κατηγορίες θρεπτικών ουσιών που κάνουν το δέρμα να δείχνει νεανικό – τα αντιοξειδωτικά και τα λιπαρά οξέα.

Αλλάξτε τρόπο ζωής

Η ομορφιά, πράγματι ξεκινά από μέσα μας. Τόσο η ανθυγιεινή διατροφή όσο και ο ανθυγιεινός τρόπος ζωής κάνουν το δέρμα και τα μαλλιά να υποφέρουν. Η κόπωση, το στρες, το κάπνισμα και το αλκοόλ στερούν από το σώμα τις θρεπτικές ουσίες και την ενέργεια που τόσο έχει ανάγκη – κάτι που φαίνεται κατά τρόπο άμεσο στην εμφάνιση μας.

Αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά μας προστατεύουν από κοινές λοιμώξεις και σοβαρές εκφυλιστικές ασθένειες όπως ο καρκίνος, και οι καρδιοπάθειες, καθώς και από παθήσεις που οφείλονται σε πρόωρη γήρανση. Παίζουν βασικό ρόλο στην καταστροφή των ελευθέρων ριζών. Στο δέρμα, αυτό που καταστρέφεται κυρίως από τις ελεύθερες ρίζες είναι το κολλαγόνο, που σκληραίνει και χάνει την ελαστικότητα του.
Τα βασικότερα αντιοξειδωτικά είναι οι βιταμίνες Α, C, E. Εξίσου καλές αντιοξειδωτικές ιδιότητες έχει το σελήνιο, το μαγνήσιο και ο ψευδάργυρος, ορισμένες βιταμίνες Β και μερικά ένζυμα και αμινοξέα. Ισχυρά αντιοξειδωτικά είναι επίσης και μια ομάδα φλαβονοειδών που ονομάζεται ανθοκυανιδίνες.

Λιπαρά οξέα

Υπάρχουν δύο κατηγορίες λιπαρών οξέων, γνωστές ως ωμέγα 3 και ωμέγα 6. Το δέρμα επηρεάζεται από τα ωμέγα 3. Ο οργανισμός δεν είναι ικανός να παράγει λιπαρά οξέα, τα οποία κατά συνέπεια πρέπει να προέρχονται από τη διατροφή μας. Περιέχονται στα λιπαρά ψάρια και ιχθυέλαια, στους ξηρούς καρπούς και σπόρους και στα έλαια τους, στα οργανικά κρέατα, στα φύκια, στα αυγά, στις γαρίδες και στη σόγια. Ιδανικά, τα λιπαρά οξέα, πρέπει να αποτελούν το 15% των ημερήσιων θερμίδων μας.

Ένα εύκολος τρόπος για να αυξήσετε τα λιπαρά οξέα στη διατροφή σας, είναι να χρησιμοποιείτε στη μαγειρική σουσάμι, σπόρους ελαιοκράμβης,, καρύδια, σόγια ή λινελαιο, ή να καταναλώνεται λιπαρά ψάρια όπως σαρδέλες, κολιό και σολομό. Ταυτοχρόνως, μειώστε τα κορεσμένα και επεξεργασμένα λίπη γιατί συνήθως εξουδετερώνουν τα λιπαρά οξέα στον οργανισμό. Η αύξηση των λιπαρών οξέων δεν θα προκαλέσει λιπαρότητα στο δέρμα, γιατί τα μόρια τους διασπώνται σε αντίθεση με τα κορεσμένα λίπη – και επομένως δε φράζουν τους πόρους.


Πηγή
Ρεπορτάζ : zougla.gr

Related Post