Renault Talisman: O αντικαταστάτης της Laguna

RENAULT 2015

7/7/2015

Μετά από πολύ καιρό η Renault επανέρχεται με νέο μοντέλο στη μεσαία κατηγορία.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΙΡΗΝΗ ΜΟΥΣΤΑΚΑΡΙΑ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ, ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Με ένα όχι και τόσο εύηχο όνομα το νέο μοντέλο της Renault στη μεσαία κατηγορία έρχεται δυναμικά να τεθεί αντιμέτωπο τόσο με το Ford Mondeo όσο και με τα γερμανικά VW Passat και Audi A4.

Το Renault Talisman διεκδικεί το μερίδιο που είχε κερδίσει πριν χρόνια η Laguna στη συγκεκριμένη κατηγορία αλλά μετά την χρόνια απουσίας της …εξανεμίστηκε. Φυσικά και είναι δύσκολο να αποκτηθεί ξανά καθώς οι γερμανοί έχουν εδραιώσει πλέον τη θέση τους με δυνατά μοντέλα όπως άλλωστε και οι Σουηδοί με το Volvo S60.

Ας κάνουμε λίγο μια αναδρομή για να δούμε την πορεία της γαλλικής μάρκας στα μεγάλα μοντέλα. Η Laguna είχε μήκος 4,70 μέτρα κι όταν το 2010 έπαψε να παράγεται κυκλοφόρησαν δύο μοντέλα τα οποία απευθύνονταν σε οικογενειάρχες: το ένα ήταν το Latitude με μήκος 4,90 μέτρα. Στην Ελλάδα το συγκεκριμένο μοντέλο που παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Παρισιού το 2010 δεν ήρθε ποτέ. Ήρθε όμως το Fluence με μήκος 4,62 μέτρα. Η πορεία του κάθε άλλο παρά καλή ήταν κι έτσι η Renault προτίμησε να στραφεί στα SUV και τα crossover αφήνοντας για λίγο εκτός προγράμματος το μεσαίο σεντάν. Τώρα φαίνεται πως ήρθε η ώρα για την επιστροφή της στη συγκεκριμένη κατηγορία. Το μήκος του Talisman αγγίζει τα 4,85 μέτρα και το πλάτος το 1,87 μέτρα (μεταξόνιο 2,81 μ.).

Στην παρουσίαση του νέου μοντέλου το αφεντικό της Renault-Nissan Carlos Ghosn επεσήμανε το πόσο σημαντικό είναι αυτό το μοντέλο για τη μάρκα τονίζοντας έντονα την ποιότητα και τον δυναμισμό του. Υποσχέθηκε πλούσιους χώρους για τους επιβάτες και έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών στην κατηγορία, με όγκο 608 λίτρα. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε επίσης στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, τις μειωμένες εκπομπές ρύπων και την ευχαρίστηση του οδηγού.

Όλοι οι κινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι: ΤCe 150, Energy TCe 200, DCi 110, 130 και 160. Παρότι δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για τον κυβισμό και τα τεχνικά των μηχανικών συνόλων, να πούμε ότι μάλλον ο DCi 110 είναι μάλλον ο γνωστός των 1,5 λίτρων ή κάποια νέα έκδοση του 1.6 DCi, ενώ ο 130 είναι ο γνωστός του group Renault-Nissan που ξέρουμε και από το Qashqai. O DCi 160, είναι μία νέα έκδοση του 1.6 DCi η οποία όπως έχουμε πει θα «φορεθεί» και στο νέο crossover Kadjar. Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει διπλό turbo και αποτελεί το αντίπαλο δέος στον αντίστοιχο diesel της Honda (τον είδαμε στο CR-V) που επίσης είναι 1,6 και διαθέτει δύο υπερτροφοδότες. Όπως μπορείτε να καταλάβετε και στην προκειμένη περίπτωση η απόδοσή του αγγίζει τους 160 ίππους.

Στους κινητήρες βενζίνης μπορούμε να υποθέσουμε ότι και οι δύο είναι 1,6 λίτρων turbo, με τον TCe 200 να είναι ίδιος με αυτόν που έχουμε δει και στο Renault Clio RS, ενώ προφανώς ο λιγότερος ισχυρός είναι κάποια νέα έκδοσή του. Να πούμε ότι όλοι οι κινητήρες βενζίνης θα συνδυάζονται με το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρίας (EDC) με 7 σχέσεις. Ο DCi 110 θα συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων στη βασική του έκδοση, όπως και ο 130 (το EDC 6 σχέσεων θα είναι προαιρετικό), ενώ ο 160 θα διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επίσης 6 σχέσεων.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο μοντέλο θα δούμε στην Έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο ενώ στις αντιπροσωπείες θα το δούμε στα τέλη του 2015.